петак, 25. октобар 2019.

Napuštene životinje – To nije njihov izbor

Udomi, ne kupuj!

Napuštene životinje – To nije njihov izbor

U junu 2019. godine Skupština grada Novog Sada donela je Odluku, koja u članu 49., kaže da je zabranjeno hraniti životinje na površini javne namene. Grad, u kom se sprovodi CNR program, a to znači da sterilisane i vakcinisane životinje žive na ulicama grada, zabranjuje hranjenje tih istih životinja. Osim što je ekstremno nehumano kosi se sa Zakonom o dobrobiti životinja koji je viši pravni akt.
– U Novom Sadu sprovodimo program CNR, koji podrazumeva hvatanje napuštenih i izgubljenih životinja (pasa), sterilizaciju, vakcinaciju protiv besnila, tretman protiv endoparazita i ektoparazita, obeležavanje i vraćanje zdravih, neagresivnih i neujedljivih pasa na područje na kojem su uhvaćeni.
Mi nemamo problem sa psima, mi imamo problem sa neodgovornim vlasnicima. kaže Marijana Mutavčieva, udruženje HMM…

Beskraj naprednjačke gluposti: U Novom Sadu zabranjeno hraniti psa na ulici

Ovaj postupak predstavlja humani način zbrinjavanja životinja. Oni su mikročipovani. To su psi čiji je vlasnik gradska uprava, oni su na ulici i tu borave s punim pravom. Inače, nikad niko nije bio kažnjen za hranjenje napuštenih životinja na ulici. Mi smatramo da je neophodno ukinuti Odluku, koja u članu 49. kaže da je zabranjeno hraniti životinje na površini javne namene, jer mi ne znamo da li će to biti predmet zloupotrebe ili neke lične osvete prema nekom hraitelju. Smatramo da je primer zbrinjavanja napuštenih pasa u Kampusu primer pozitivne prakse staranja o napuštenim psima. – kaže Marijana Mutavčieva, udruženje „HMM…“.
– Volela bih da se zakonom reši starateljstvo nad napuštenim životinjama. Staram se o dva napuštena psa i sve sam uradila da oni mogu lepo da žive. Nisu oni krivi što su na ulici. Nije to njihov izbor. – konstatuje Novosađanka Vera Vojt, starateljka dva psa.
Nisu oni krivi što su na ulici. Nije to njihov izbor – konstatuje Vera Vojt, starateljka dva psa.
– Kućice za napuštene pse su na teritoriji Kampusa, tako da imamo dozvolu rektorata da budu na tom mestu. Imamo udruženje koje se time bavi. Mi ovde hranimo napuštene pse na kontrolisan način. Brzo smo uspeli da ostvarimo najveći broj ciljeva: da smanjimo populaciju pasa u Kampusu, da ta populacija bude kontrolisana u smislu da znamo broj, da su sterilisani i vakcinisani. Gradska Odluka je u sukobu sa Zakonom o dobrobiti životinja. – kaže prof. dr Mlađen Jovanović, udruženje Čuvari kampusa Univerziteta u Novom Sadu.
Beskraj naprednjačke gluposti: U Novom Sadu zabranjeno hraniti psa na ulici
Imamo dozvolu rektorata za postavljanje ovih kućica. – kaže prof. dr Mlađen Jovanović
– Kad se neko javi da hoće da udomi psa, mi mu pošaljemo upitnik za udomitelja da popuni. Tu on već treba da razmisli da li zaista želi da ima životinju. Ili mu je dete reklo da želi da ima kućnog ljubimca. Kad neko kaže da udomljava psa zbog deteta mi mu kažemo da je lepo što dete voli životinju ali vi morate da shvatite da ćete ga vi šetati. Sve je lepo dok je životinja zdrava. Ne bi trebalo da se ljudi uplaše zbog troškova ali potrebno je i to uzeti u obzir. Kad kupe psa detetu dešava se da detetu dosadi posle izvesnog vremena a roditelji nemaju vremena ili se sele… pa pas završi na ulici. – zaključuje Jovana Brkić iz SPANSA-a.
Beskraj naprednjačke gluposti: U Novom Sadu zabranjeno hraniti psa na ulici
Dobro razmislite pre nego što udomite kućnog neku životinju. – savetuje Jovana Brkić, volonterka SPANSa
– Bila sam protiv udomljavanja životinja, ali jednog dana je sin doneo kuče. Međutim, ona mi je sada sve. Sad je ne bih dala. I pametna je pa kad vidi da mi je teško ona legne pored mene. Da nemam nje ja ne bih izlazila u šetnju, jer sam takav tip, ovako izlazim tri puta dnevno. – kaže novosađanka Marica Glišić.
I kad mi je lepo i kad mi je teško ona mi je sve. – kaže Marica Glišić

ZANIMLJIVOSTI

– Brane teritoriju od ostalih pasa. Znači ovde se ne skuplja čopor. Njih je samo dvoje. Jedan od ovih pasa je komšiji spasao kola od otimača. Toliko je lajao… – kaže Vera Vojt, starateljka dva psa.

EKSKLUZIVA:

– Na jednom fakultetu su imali problem sa miševima u depou biblioteke. Na različite načine su pokušavali da reše taj problem ali sve je bilo bezuspešno i nijedno rešenje nije bilo efikasno… sve dok jedna bibliotekarka nije predložila, na fakultetskom veću, da se u depo biblioteke donesu dve mace. Za divno čudo predlog je usvojen. Od tada više nema problema sa miševima u depou biblioteke. – kaže prof. dr Mlađen Jovanović, udruženje Čuvari kampusa Univerziteta u Novom Sadu.

PRIČA SE. ISTINA JE! – Psi koji donose sreću studentima

– Postoji verovanje, među studentima, ako dovoljan broj puta pomaze psa da će dobiti desetku. Mi podržavamo takvo verovanje studenata. Imamo pse koji zaista donose sreću. Imam psa koji je zaslužio nekoliko desetki samo maženjem. – zaključuje, kroz smeh, prof. dr Mlađen Jovanović, iz Čuvara kampusa Univerziteta u Novom Sadu.
Tekst i fotografije: Zelena patrola


Нема коментара:

Постави коментар